Prvo prečkanje Finskega zaliva

30. oktober, za mnoge le normalna nedelja in čas pred počitnicami a za dijake SIC Ljubljana ni bilo tako. Namreč ob 11.30 smo morali že biti na Letališču Jožeta Pučnika saj smo se odpravljali na 4 tedensko izmenjavo na Finsko.

Ob 13.10 nas je že čakal prvi let do Warsawe kjer smo morali čakati na naslednji let proti Finski. V Helsinke smo prispeli okoli polnoči tisti dan smo samo še odhiteli v hotel in se odpravili spat. Vse je zmedel nov časovni pas ter zunanja temperatura saj je termometer kazal, da je zunaj samo 3 stopinje.

Naslednje jutro smo se zbudili ob 7.30 in se odpravili na zajtrk. Po zajtrku smo pobrali vse stvari in se odpravili do najbližje podzemne železniške postaje in odšli z vlakom do Tikkurile kjer smo prestopali na naslednji vlak do Vaase.

Vožnja je trajala okoli 5 ur saj je Vaasa od Helsinkov oddaljena 416 kilometrov, Ko smo prišli v Vaaso nas je na postaji pričakala Gospa Marketta, ki nam je pokazala kje se nahaja apratma.

Naslednji dan so nas pobrali s kombijem in odpravili smo se na ogled šole, dijakinje turistične šole so nam na kratko predstavile mesto nato pa nam je koordinator šole razkazal šolo in delavnice.

Zvečer smo se odpravili na skupen ogled mesta in nekaterih glavnih znamenitosti dan se je zaključil tipično Finsko z skodelico kave.

Drugo jutro sva se okoli pol devetih odpravila v šolo kjer sva imela prvi teden praktični pouk, vsakega so dali k drugi skupini. Z nekaterimi dijaki sem se dobro ujel in povedali so par zaminivosti in njihove zgodbe. Zaminivo je da so pri njih dijaki stari od 15 do 50 let saj nekateri delajo prekvalifikacijo poklica. Naprimer Eetu, ki je dijak 2 letnika v Vami-ji, ki je prej opravljal poklic lesarja ampak ker se ni videl v tem poklicu se je odločil pri 23 letih ponovno oditi v šolo za avtoserviserja. Zaminivost je tudi, da imajo pri njih na vsake 2 uri odmor za kavo in nikamor se jim ne mudi pri njih deluje vse bolj na počasi.

Teden je minil zelo hitro veliko je tudi bilo dela saj je čas za zamenjavo pnevmatik. Ob delu sem zelo užival in veselim se naslednjega, ki prihaja!